Zakelijke
Feyenoord-beleving
in optima forma

Feyenoord-wedstrijden beleven vanuit een eigen, zelf ingerichte ruimte met perfect uitzicht op het veld; het kan in een Business Unit. Deze meest luxe en exclusieve vorm van (zakelijk) voetbal kijken in De Kuip is slechts enkele bedrijven gegeven. Hoe beleven deze bedrijven een wedstrijd? En waarom hebben zij voor een Business Unit gekozen?


Muziek door de speakers

Een half uur voor de aftrap van de Eredivisiewedstrijd Feyenoord – Willem II staat de Business Unit van Kramer Groep vol met enthousiaste (zaken)relaties. De muziek schalt door de speakers en de gasten nuttigen een drankje. ‘Het is altijd gezellig hier’, zegt Mike Vos, die zich even terugtrekt uit de groep collega’s en zakenrelaties. ‘Gezelligheid staat voorop. Vandaag zijn er veel collega’s in de Unit. Het is dan een soort bedrijfsuitje. Je leert elkaar op een andere manier kennen én je hebt tussendoor iets leuks om naar te kijken, namelijk de wedstrijd.’

Exclusief arrangement

Een aantal Units verderop is het rustiger. De genodigden van Metterwoon hebben zojuist genoten van een buffet en een enkeling neemt vast plaats in de comfortabele rode leren stoelen op het verwarmde terras. Ondertussen tapt Lubert de Leeuw een biertje. ‘Dat doe ik al 21 jaar in deze Unit’, aldus De Leeuw. ‘Samen met de gastheer van de dag regel ik het eten en zorg ik dat de genodigden met taxi’s van en naar het stadion worden gereden.’ De relaties genieten ook deze avond weer van het exclusieve arrangement in De Kuip. ‘Op deze manier je relaties beheren werkt gewoon heel erg goed. Je krijgt ze immers ook eens op een andere manier te spreken.’

Het hele artikel lezen?