SUCCESVERHAAL

Leden helpen elkaar
uit de brand met personeel

Binnen de Feyenoord Business Club worden regelmatig zakelijke deals gesloten. Ook de samenwerking tussen RBC Nederland en Shift at Work kwam tot stand tijdens een netwerkevenement van de FBC. Een succesverhaal over het inspelen op elkaars zakelijke behoefte is het gevolg.

Als Kevin van Houtum (RBC Nederland) en Melvin van Mourik (Shift at Work) tijdens een FBC Netwerklunch bij elkaar aan tafel worden gezet klikt het direct. Van Houtum weet nog goed dat hij in de periode rondom de lunch naarstig op zoek was naar gekwalificeerde brandwachten. De uitzendorganisatie van Van Mourik biedt uitkomst, zo blijkt. ‘Tijdens de lunch werd mij gevraagd of Shift at Work iets kon betekenen in het brandwachttraject’, aldus Van Mourik.


Lang twijfelen doet de geboren Rotterdammer niet. ‘Ik heb zo spoedig mogelijk vijftien werknemers bij het bedrijf van Kevin geplaatst.’ Het zorgde voor opluchting bij Van Houtum. ‘We konden niet genoeg personeel uit onze divisie RBC Flexibel halen. De behoefte aan gekwalificeerd personeel was op dat moment zo groot dat we echt een betrouwbare partner als Shift at Work nodig hadden. Na die lunch in De Kuip is er dan ook een zeer goede band met Melvin ontstaan.’

'De FBC biedt mij de mogelijkheid om voet aan de grond te krijgen in deze regio.'

RBC Nederland hecht volgens Van Houtum zeer veel waarde aan goed opgeleid en ervaren personeel. ‘Wij als veiligheidsorganisatie zijn onder meer actief in de petrochemische sector, waar nu eenmaal een groot risico op rampen en ongelukken is.’ Een partner die dit beseft is belangrijk voor RBC Nederland. ‘Als je een opdracht aanneemt moet je ook kwaliteit leveren. Als je dat kan oplossen met goede partners die dezelfde filosofie hebben dan is dat prettig’, aldus Van Houtum.


‘Wij zijn blij dat een partner als Shift at Work zo flexibel is in het leveren van personeel. Zo hoeft RBC zelfs in de huidige flink fluctuerende markt van vraag en aanbod nooit nee te zeggen’, aldus Van Houtum. De salesmanager onderstreept het belang van de Feyenoord Business Club hierbij. ‘De leden helpen elkaar. Mede daarom blijven wij goed zichtbaar binnen de FBC. Wellicht dat daar nog meer goed contact uit voortkomt.’

Van Mourik: ‘De Feyenoord Business Club heeft voor mij hoge prioriteit. De club biedt mij de mogelijkheid om voet aan de grond te krijgen in deze regio.’ Het resulteert regelmatig in meetings met andere leden van de FBC. ‘Ook binnenkort staan er afspraken gepland. Dat komt allemaal voort uit de evenementen van de businessclub.’ Van Houtum voegt daar nog iets aan toe. ‘Het lidmaatschap betaalt zich ook uit in een andere vorm. Wij bieden onze klanten iets unieks aan in De Kuip op wedstrijddagen. Ze kunnen lekker eten in de Boardroom en daarna de wedstrijd bekijken op Director Seats. Je gaat dan heel anders met elkaar praten en dat komt de band met de potentiële klant ten goede.’


Heeft u ook een succesverhaal? Laat het weten aan uw salesmanager en wellicht lichten wij uw zakendeal uit!