SUCCESVERHAAL

Ivoren jubileum als aanleiding
tot samenwerking

Het vieren van een 100-jarig jubileum, het is niet veel bedrijven gegeven. Het Rotterdamse Veenman wel. De IT kennis- en implementatiepartner staat binnenkort op grootse wijze stil bij deze bijzondere mijlpaal met een jubileumevenement. Daarbij werkt Veenman samen met een ander lid van de Feyenoord Business Club: WOP.

De basis van de samenwerking werd gelegd in de Feyenoord Business Club, dé ontmoetingsplaats voor ondernemers met een Feyenoord-hart. Onder die noemer vallen Wilco van Bezooijen (Managing Director) en Robbert de Bles (Senior Accountmanager) van Veenman zonder twijfel. ‘Enerzijds zijn we lid geworden van de FBC om met relaties naar de wedstrijden te gaan en ze een hele mooie middag te bezorgen’, legt de Bles uit. ‘Anderzijds is er het netwerkelement. Het vergroten van onze zichtbaarheid.’

Netwerken
Het bezoeken van de netwerkevenementen heeft Veenman de afgelopen vijf jaar mooie opdrachten opgeleverd, met de samenwerking met WOP als meest recente voorbeeld. ‘Toen ik wist dat we het 100-jarig jubileum groots gingen vieren heb ik Michel Nusse in contact gebracht met onze marketingafdeling’, aldus de Bles. Volgens Nusse, Sales Manager bij WOP, geeft dat de kracht van de Feyenoord Business Club aan. ‘We hebben de FBC gebruikt waar deze voor is bedoeld: netwerken. Het is niet direct mijn bedoeling er business uit te halen, maar dit uiteindelijk toch genereren blijft mooi.’

‘We hebben de FBC gebruikt waar
deze voor is bedoeld: netwerken’

Iconisch

Zo is WOP de komende maanden druk bezig met het uitwerken van een bijzonder concept. Uiteraard wordt daarbij goed geluisterd naar de wensen van Veenman. ‘We zijn binnenkort 100 jaar in business. Dat is bijna iconisch te noemen’, aldus van Bezooijen. De link met iconen in Rotterdam is dus snel gemaakt. ‘Verder willen we nog niet teveel prijsgeven, maar het wordt een mooi evenement in onze stad.’


Zichtbaarheid

Het typisch Rotterdamse Veenman is trots op haar haast ‘iconische’ status, net als Feyenoord die heeft in de stad. Het bedrijf kan dan ook niet meer om de club heen, zeker nu de Feyenoord Business Club de zichtbaarheid van het bedrijf vergroot. ‘Maar we vinden het ook gewoon leuk om FBC-lid te zijn’, aldus Van Bezooijen. ‘Op deze manier zijn we niet alleen verbonden met de club en de stad, ook hebben we de mogelijkheid om zaken te doen. Wij vinden ons product natuurlijk erg mooi, maar op een gegeven moment is het ook gewoon business gunnen. Dan begint het sociale aspect vorm te krijgen en dat mogen we niet onderschatten.’

Nusse wil daar nog iets aan toevoegen. ‘Je hoeft bij de FBC niet te vertellen wie je bent. Iedereen houdt van Feyenoord en dat maakt het leggen van contact makkelijker. Je kunt het immers altijd over de club hebben.’ Veenman en WOP hebben het voorlopig ook over zaken. Donderdag 23 mei bestaat Veenman 100 jaar. Tot die tijd zullen beide partijen intensief samenwerken én elkaar spreken rondom de wedstrijden van de club waar zij zo van houden.


Foto, v.l.n.r.: Michel Nusse (WOP), Robbert de Bles (Veenman) en Wilco van Bezooijen (Veenman)