SUCCESVERHAAL

Hoe een FBC-evenement aanleiding kan zijn tot een compleet wagenpark

Bij de Feyenoord Business Club is het niet alleen gezellig ontbijten, lunchen en borrelen, er wordt ook zaken gedaan. Dat blijkt wel uit het succesverhaal van Orange Motors en Kitvoegen.nl, bedrijven die met elkaar in contact kwamen op de sfeervolle evenementen van de Business Club.

Vanaf minuut één hadden ze een klik: Andrew Rijks van Orange Motors en Johan Slui van Kitvoegen.nl. Hun gezamenlijke liefde voor Feyenoord en ondernemen resulteerde in een mooie zakendeal, namelijk een compleet wagenpark. ‘Inmiddels heb ik zeven auto’s van Orange Motors rondrijden en is er onlangs een nieuwe besteld’, aldus Slui over de samenwerking tussen beide bedrijven. De directeur van het kitbedrijf is zeer tevreden over de kwaliteit van de Opel-bedrijfswagens, allen model Vivaro. ‘Anders had ik de wagen niet nog een keer besteld natuurlijk’, knipoogt hij.

Netwerksucces

Ook Rijks is content met de intensieve samenwerking en beseft dat de Feyenoord Business Club hem door de jaren heen een grote klantenkring heeft bezorgd. ‘Meerdere bedrijven uit de Feyenoord Business Club hebben werknemers rondrijden in auto’s van Orange Motors’, concludeert Rijks tevreden. Het geheim van het grote netwerksucces? ‘Je gezicht laten zien op evenementen’, tipt de Manager Business to Business van het autobedrijf. ‘Op die manier leer je mensen steeds beter kennen.’

‘Iedereen in de Business Club heeft een gemene deler: Feyenoord. En daar komen zeker deals uit voort.’

Ledenvoordeel

In het geval van Orange Motors en Kitvoegen.nl resulteerde het in een lucratieve deal. ‘Het ging verder dan een gunfactor’, legt Slui uit. ‘Andrew had een speciale deal voor ons. Daar kon niemand tegenop, zo bleek uit de andere offertes.’ Rijks beaamt dat FBC-leden profiteren van een bovengemiddelde korting, niet in de laatste plaats omdat Feyenoord in het hart van de ondernemer zit. ‘Ik kom al sinds 1996 bij Feyenoord om de auto’s te leveren. Destijds was Giovanni van Bronckhorst nog speler.’

Clubliefde

Ook Slui kan zijn liefde voor de club niet verbergen. ‘Toen ik vroeger vanaf de blauwe stoeltjes richting de Business Seats keek was het een droom: later zelf plaatsnemen op de luxe stoelen.’ Die droom werd werkelijkheid en mede dankzij de netwerkevenementen van de Feyenoord Business Club kon hij zijn kitbedrijf flink laten groeien. ‘Iedereen in de Business Club heeft een gemene deler: Feyenoord. En daar komen zeker deals uit voort.’ Wederom een bewijs dat de Feyenoord Business Club dé ontmoetingsplaats is voor ondernemers met een Feyenoord-hart.