ZAKELIJKE ‘DRIEHOEKSDEAL’ MET DANK AAN FBC

‘Driehoekjes’ worden niet alleen óp het veld van De Kuip gemaakt, maar ook daarbuiten. Een unieke samenwerking tussen MASCOT, Beers Elektrotechniek en Isero bewijst dat FBC-leden elkaar ook tijdens een lockdown blindelings weten te vinden.

Het is een komen en gaan van mannen, deze donderdag in het kantoor van Beers Elektrotechniek in Berkel en Rodenrijs. De hele dag komen ze binnen. Grote mannen, kleine mannen, 44 in totaal. Stuk voor stuk passen ze broeken, jassen, truien, shirts en schoenen van MASCOT Workwear, gespecialiseerd in werkkleding en veiligheidsschoenen. Ze worden daarbij vakkundig begeleid door mensen van MASCOT én mensen van Isero, dat als groothandel de werkkleding tevens voorziet van het bedrijfslogo en levert aan Beers.

Zaadje geplant

De passessie is een belangrijke stap in de samenwerking waarvoor ruim een jaar het zaadje werd geplant. Shirley van Beers weet nog goed wanneer ze Hans de Rooij van MASCOT Workwear voor het eerst sprak. ‘Tijdens die bijeenkomst met flippo-koning Hans Zandvliet,’ zegt de directeur-eigenaar van Beers Elektrotechniek. Dat was in februari 2020, voordat corona ook Nederland bereikte. Er volgden meerderde lockdowns, maar desondanks bleven Shirley en Hans contact houden. Shirley: ‘We hebben verschillende producten getest, met dank aan Hans. Al snel kwamen we tot de conclusie dat de werkkleding van MASCOT een flinke verbetering zou zijn ten opzichte van onze vorige kleding.’

Driehoeksverhouding

Shirley besloot te investeren, maar niet zonder daarbij een derde lid van de Feyenoord Business Club te betrekken: Isero, een gespecialiseerde ijzerwarengroothandel én dienstverlener voor bouwprofessionals en technische diensten. De Rotterdamse vestiging levert de werkkleding en bedrukt deze met het logo van Beers. ‘We hebben elkaar gevonden in een soort driehoeksverhouding,’ zegt Maurice de Visser, directeur Key Accounts van Isero met een knipoog. ‘We werken al langer samen met Beers, maar het is super leuk om een een-tweetje via de FBC met MASCOT en Beers te maken. Feyenoord verbindt, zo blijkt maar weer.’

Stappen in werkkleding

Ook deze middag in Berkel en Rodenrijs is Feyenoord een gespreksonderwerp. Maar het meeste enthousiasme is toch echt bedoeld voor de kleding. Een van de medewerkers van Beers grapt dat hij straks in deze kleding gaat stappen, zo mooi vindt hij het. Hans de Rooij, accountmanager Zuid-West Nederland van MASCOT, staat er lachend bij. ‘De reactie zijn super. Dat horen wij natuurlijk graag,’ zegt hij. ‘We maken kleding die comfortabel is en lang meegaat, maar het moet er natuurlijk ook netjes uitzien. Uitstraling is ontzettend belangrijk. We zijn blij dat we Beers in het nieuw kunnen steken. Dat ook Isero erbij betrokken is voor het bedrukken en de distributie, maakt het helemáál leuk.’

Visitekaartje

Zo denkt ook Shirley van Beers erover. ‘Het is best een flinke investering, om dit aan te schaffen voor alle medewerkers. Maar ze lopen er nu de komende jaren tiptop bij. Dit is echt een visitekaartje voor Beers. Als onze medewerkers zich goed voelen in de kleding, stralen ze dat ook uit. Bovendien gaat deze kleding lang mee, omdat het is gemaakt van duurzaam materiaal.’ Het unieke kledingmanagementsysteem waarover Isero beschikt, zorgt er bovendien voor dat Shirley zicht houdt op de kleding die wordt uitgegeven. ‘We hebben alle kledingstukken en maten van alle medewerkers in een voor Beers op maat gemaakt online systeem staan,’ vertelt Maurice. ‘Alles is gemakkelijk terug te vinden, zowel voor Shirley als voor de medewerkers van Beers. Zo ontvangt iedere medewerker altijd de juiste werkkleding en kunnen we snel kleding aanvullen of eventueel vervangen. Ook is het bijvoorbeeld mogelijk om een limiet te zetten op het aantal kledingstukken dat medewerkers jaarlijks aanvragen. Daarmee gaan wij verder dan veel andere leveranciers. We helpen mee, we denken mee en creëren echt een partnerschap met onze klanten.’

Snel weer naar De Kuip

Als de passessie voorbij is, blikt het drietal tevreden terug op de dag. Maar, zo spreken ze gezamenlijk uit, de volgende keer dat ze elkaar zien is hopelijk in De Kuip. ‘We kunnen niet wachten om weer naar wedstrijden en FBC-events te gaan!’ klinkt het in koor.