KRACHT VAN DE FBC ZORGT OOK VOOR DIGITALE CONNECTIE

De kracht van de Feyenoord Business Club laat zich niet tegenhouden. Ook in deze digitale wereld kan je gewoon zaken doen. Zo konden FBC-leden tijdens de lockdown deelnemen aan online FBC-ontbijtsessies om zo op een sympathieke manier te netwerken, weer wat andere gezichten te zien en te bespreken hoe iedereen deze tijd doorkomt. Bij de ontbijtsessie van 17 november 2020 waren Max Scherer (OMA) en Jasper Verbunt (Redkiwi) wat vroeg ingelogd. De twee raakten aan de praat en er kwam een prettige, Rotterdamse samenwerking uit voort. Direct, recht voor zijn raap en efficiënt.

Scherer en Verbunt namen niet deel aan de FBC-ontbijtsessie om er directe zaken uit te halen. Verbunt houdt zich bij Redkiwi voornamelijk bezig met techniek en innovatie en minder met business. Maar nu liep hij even online rond bij de FBC. Verbunt logde te vroeg in bij de online ontbijtsessie en wachtte samen met Scherer tot de rest van de FBC-leden zou inloggen. Ze stelden zich aan elkaar voor en daarbij vertelde Scherer vrij achteloos dat ze iets met de website van zijn architectenkantoor moesten doen. De site moest binnenkort omgebouwd worden. ‘Laten we er maar een keer over kletsen’, zei Verbunt. Na de ontbijtsessie hebben ze gebeld en nu draait de website van OMA bij Redkiwi.

Effectief

Voor Scherer was het de eerste keer dat hij directe business haalt uit een bijeenkomst met de FBC. Want het is ook niet de reden waarom OMA lid is. ‘Wij zijn lid vanwege ons bijzondere partnership met Feyenoord. We willen het verhaal van het stadionproject kunnen vertellen en antwoord kunnen geven als mensen daar vragen over hebben. Het is daarnaast altijd goed om met ondernemers in contact te zijn die soms met dezelfde problemen, uitdagingen of kansen bezig zijn’, aldus Scherer die een commerciële functie bij OMA bekleedt, nauw betrokken is bij het masterplan van Feyenoord City en daardoor regelmatig aanwezig is bij de Feyenoord Business Club. Redkiwi werkt voor middelgrote en grote opdrachtgevers. Zo ontwikkelt en beheert Redkiwi al zes jaar Feyenoordfanshop.nl en dat is ook een reden geweest om aan te sluiten bij de Feyenoord Business Club. Maar voor een architectenkantoor was nog niet eerder gewerkt. Tijdens het informele gesprek tussen Verbunt en Scherer ging het nog niet direct over OMA, maar dit werd snel duidelijk toen later het balletje ging rollen. Verbunt heeft veel vrienden in de bouwkunde en kent de statuur van OMA en vindt het extra mooi om voor hen aan de slag te mogen.

‘Wij zijn lid vanwege ons bijzondere partnership met Feyenoord’

Op dit moment heeft Redkiwi het beheer en hosting van de huidige website van OMA overgenomen. Redkiwi is bezig met de doorontwikkeling, met de ambitie om op termijn een nieuwe site voor OMA te ontwikkelen. ‘Het was pas mijn tweede gesprek bij de FBC. Met dat rendement zijn we voor de rest van ons leven FBC-lid’, zegt Verbunt enthousiast.

Rotterdams

Verbunt noemt het een echte Rotterdamse samenwerking: Recht voor z’n raap. ‘Ik heb een probleem’, zei Max. ‘Hij gaf me de informatie en ik heb gewoon direct gezegd wat ik ervan vond en wat hij zou moeten doen. Dat werd gewaardeerd.’ De meetings duurden een kwartier, ze hadden allebei huiswerk, er kwam feedback en ze pakten weer door. ‘Een prettige samenwerking’, zegt Verbunt. Scherer heeft dit ook zo ervaren: ‘We zijn heel direct en professioneel geadviseerd en er werd snel gehandeld door Redkiwi. In deze digitale wereld kan je dus toch wel zaken doen. Dit was niet gepland. Maar wel prettig. Je verbreedt toch op een prettige manier je netwerk, je leert iemand op een makkelijke manier kennen en je kan heel snel schakelen.’ De ontmoeting was digitaal en het zakelijke contact dat daarop volgde is ook allemaal digitaal geweest. Scherer en Verbunt hebben elkaar nog niet ontmoet, maar daar gaan ze snel verandering in brengen. Ze besluiten om binnenkort eens te gaan lunchen in De Kuip.