LED-BOARDING IN DE KUIP HELPT VERLONING.NL GROEIEN

‘We waren mooi in beeld toen Sinisterra scoorde tegen PEC Zwolle’

Verloning.nl verbond zich in november 2019 voor vijf jaar als partner aan Feyenoord. Tijdens het begin van de coronacrisis kende het bedrijf een moeilijke periode. Maar mede dankzij de LED-boarding in De Kuip werd 2020 toch afgesloten met groei.

Raak

Het is woensdag 13 januari, rond de klok van half elf ’s avonds als Luis Sinisterra in de thuiswedstrijd tegen PEC Zwolle ineens de bal voor zijn voeten krijgt. Precies op het moment dat de Colombiaanse aanvaller vanaf de rand van het strafschopgebied aanlegt voor een schot, verspringt de LED-boarding in De Kuip. ‘Verloning.nl’, valt in witte letters tegen een knalblauwe achtergrond over de hele breedte van het beeld te lezen. Het schot van Sinisterra is raak. Sterker nog: het blijkt uiteindelijk de enige goal van de wedstrijd te zijn.

Bereik tot in Zuid-Amerika

Het doelpunt én de opvallende reclame van Verloning.nl worden door honderdduizenden tv-kijkers live gezien, een bereik dat in de dagen erna via social media verveelvoudigd wordt. Niet alleen in Nederland, maar ook in Zuid-Amerika, waar de wedstrijden van Feyenoord vanwege Sinisterra, Marcos Senesi en Lucas Pratto live worden uitgezonden. ‘Ik zit er al aan te denken om een vestiging in Zuid-Amerika te openen,’ grapt Edward Belgraver, oprichter en algemeen directeur van Verloning.nl. ‘Nee, zonder gekheid: om precies op het goede moment in beeld te zijn, is ontzettend leuk. Een week later gebeurde precies hetzelfde, toen Bryan Linssen scoorde in de bekerwedstrijd tegen Heracles. En het helpt ook zakelijk. Dat is afgelopen jaar wel bewezen.’

Freelancers en zzp’ers

Verloning.nl richt zich op freelancers en zzp’ers die aan de slag willen gaan zonder dat een KvK-inschrijving of btw-nummer nodig is. Het bedrijft zorgt voor de facturering, administratie en alle verplichte belastingen. Dankzij unieke samenwerkingen kunnen klanten eenvoudig gebruik maken van collectieve deals met verzekeraars en opleiders. Inmiddels hebben meer dan 22.000 mensen zich aangesloten bij het jonge bedrijf.

Exposure

Tijdens het nu anderhalf jaar durende partnership met Feyenoord groeide Verloning.nl met bijna 10.000 registraties. Dat is goed voor tachtig procent groei. ‘Een belangrijke reden voor die groei is de exposure die we hebben dankzij ons partnership met Feyenoord,’ vertelt Edward Belgraver. ‘Onze doelgroep is de modern werkende. Die bereiken we op grote schaal via onder meer LED-boarding en advertenties in Feyenoord Magazine. Daarnaast ben ik via Feyenoord in contact gekomen met interessante personen en bedrijven, die me helpen de dienstverlening verder te verbeteren. Ook hebben we ondanks corona weer geïnvesteerd in snelwegreclame.’

Never waste a good crisis

Belgraver haalt een gezegde aan: Never waste a good crisis. ‘Als je nu kan investeren, pluk je daar straks de vruchten van. In het begin van de coronacrisis was het spannend voor ons bedrijf. In maart zagen we de omzet halveren en de druk op onze business sterk toenemen. Maar toen het stof optrok en er perspectief kwam over het einde van de lockdown, veranderde dit snel. We zagen veel sectoren herstellen en een aantal zelfs exponentieel groeien.’

Werk verandert

Belgraver zag tijdens de coronacrisis zijn visie bevestigd worden dat het sociale zekerheidssysteem niet goed aansluit op de veranderende arbeidsmarkt. ‘Het systeem is vooral gericht op mensen in loondienst met een vast contract. Voor hen kwamen allerlei loonregelingen. Veel van onze relaties kwamen niet in aanmerking daarvoor, ondanks onze inspanningen om dat bij het ministerie van Sociale Zaken voor elkaar te krijgen. Daarom hebben we zelf een steunpakket aangeboden aan al onze relaties. Dat werd gewaardeerd, maar het is tijd dat er sociale zekerheid komt voor alle werkenden. Of je nu regelmatig van baan wisselt om snel carrière te maken, naast je parttimebaan freelancet of tijdelijk je gezin belangrijker vindt. Met Verloning.nl hopen we voor alle modern werkenden een oplossing te bieden. We spelen goed in op de behoeften van het individu en de veranderende arbeidsmarkt, blijkt uit de groei die we hebben doorgemaakt. De samenwerking met Feyenoord heeft die groei alleen maar versterkt.’