FBC ONLINE NETWERKBORREL

Fysieke afstand zit saamhorigheid niet in de weg

De eerste digitale editie van het FBC Netwerkontbijt kon rekenen op veel bezoek en smaakte naar meer. Dit was reden genoeg om op 26 januari de online variant van de FBC Netwerkborrel te organiseren. Het warme weerzien leidde naast mooie gesprekken ook tot nieuwe kennismakingen.

Contacten leggen

Van infrastructuur en cybersecurity tot de reisbranche. De sectoren waarin de FBC-leden actief zijn lopen sterk uiteen, maar de interesse in elkaar blijft onverminderd groot. Zo vertelde Jeroen Hermsen, Adviseur Marketing bij RET, hoe ook de digitale variant van de netwerkborrel nieuwe kansen met zich meebrengt. ‘Het is onwennig in het begin, maar dat is niet vreemd.’ Het leidde zelfs tot twee kennismakingsafspraken met andere FBC-leden. Het is volgens hem ook een van de voordelen die bij de digitale netwerkborrel hoort. ‘Je legt sneller contacten tijdens én na de bijeenkomst,’ gaf Jeroen aan. ‘Zo lijkt een branche waarin iemand actief is in eerste instantie niet relevant voor jouw business, maar met een snelle check op LinkedIn ontdek je toch nieuwe raakvlakken. Dat is iets wat je tijdens een netwerkborrel op locatie minder snel zou doen in een groepsgesprek.’

Eindeloze ondernemersdrang

‘De saamhorigheid lijkt door de fysieke afstand alleen maar toegenomen,’ concludeerde salesmanager B2B Jurgen van Pul na een succesvolle netwerkborrel. Hij merkte op dat de verbondenheid voelbaar was, zelfs nu de connecties via beeldschermen moesten verlopen. ‘Het is duidelijk dat de pandemie voor moeilijke tijden zorgt bij veel bedrijven. De eindeloze ondernemersdrang die juist op deze momenten bij veel FBC-leden naar boven komt drijven is iets waar ik alleen maar respect voor kan hebben.’

Ouderwets lachen

‘Een traditie die bij de FBC moet blijven bestaan,’ klonk er tussen de pitches en informele gesprekken door. Dat de netwerkborrel van waarde is, werd ook nu weer duidelijk door de inspirerende verhalen en uitwisselingen van contacten. Dat een stevige handdruk nu even is ingeruild voor een duim omhoog via de camera gooit Edwin Bos van Promer Sales International geen roet in het eten. ‘Leuk dat we elkaar weer even op een scherm hebben kunnen zien. Helemaal hetzelfde zal het waarschijnlijk nooit meer zijn, maar het was heerlijk om weer even ouderwets te kunnen lachen.’