ZAKELIJKE VERLENGINGEN

Ondernemers laten Feyenoord-hart spreken in crisistijd

Wanneer ze daadwerkelijk weer op hun eigen, vertrouwde plekken in De Kuip kunnen zitten? Dat weet geen enkele van onze relaties. Desondanks zijn de afgelopen periode, net als bij de supporters, massaal de zakelijke seizoenkaarten verlengd. Drie ondernemers vertellen waarom ze kwamen tot deze daad van steun en loyaliteit.

‘Nieuwe rekening, en snel!’

‘Weet je wat jij moet doen?,’ zei Dolf Reijgersberg toen zijn Sales Manager Jurgen van Pul hem belde over contractverlenging, ‘jij moet mij een nieuwe rekening sturen. En snel!’ Voor de directeur van Europe Retail Packing was het geen discussiepunt of hij zijn vier zakelijke stoelen op Vak A zou verlengen. ‘Dit is een tijd van geen woorden, maar daden. Ik heb mijn Feyenoord-hart laten spreken. Dat zoveel andere ondernemers dat ook doen, is fantastisch om te zien. Uiteraard mis ik de wedstrijden en de sfeer. Zodra we weer kunnen, ben ik van de partij. Ik weet zeker dat het stadion ontploft bij de eerste wedstrijd met publiek. Ja, ook Vak A. Bij ons aan de Olympiazijde wordt fanatiek meegeleefd.’

‘Niet weglopen’

Ook Aat van der Meer, managing director van Dachser Benelux, kende geen twijfel over verlenging van zijn vier Comfort Seats. ‘Wij steunen Feyenoord in goede én in slechte tijden. De club en ik doen al zo lang zaken met elkaar… Dan kun je het niet maken om nu weg te lopen, al moet het financieel natuurlijk wel kunnen voor je bedrijf. We hebben eveneens afgezien van de tegemoetkoming over het afgelopen seizoen. Daarnaast heb ik de vijf persoonlijke seizoenkaarten verlengd die ik met mijn kinderen heb. Hopelijk kunnen we snel weer verantwoord gebruikmaken van onze stoelen. Daar doen we onze relaties, die door het hele land zitten, een heel groot plezier mee. Voor hen is een bezoek aan een Feyenoord-wedstrijd altijd een prachtige ervaring.’

‘Nu al een wachtlijst met relaties’

Peter van der Wiele, de directeur van Sanidump, verlengde het contract voor vier Business Seats zelfs met twee jaar. ‘Allereerst omdat ik zelf Feyenoorder ben en we als bedrijf de club graag willen steunen in deze lastige tijd. Maar vooral ook omdat ik er oprecht van overtuigd ben dat we de investering in zakelijke stoelen dubbel en dwars terugverdienen. Van toeleveranciers tot grote klanten en franchisenemers: we doen heel veel mensen een groot plezier met een wedstrijd vanaf de Business Seats. Dat helpt enorm bij de zakelijke samenwerking. Ik heb nu al een lijst met mensen die graag mee willen zodra het weer kan.’

Gaat u samen met deze ondernemers en ons het nieuwe seizoen in? Verleng dan nu uw contract!