HATTRICK VOOR MASCOT® WORKWEAR

Hattrick voor MASCOT® WORKWEAR

Voor derde jaar op rij met LED-boarding zichtbaar in De Kuip

MASCOT® Workwear is voor het derde seizoen op rij te zien op de LED-boarding tijdens thuiswedstrijden van Feyenoord. Daarmee spreekt de producent van werkkleding en veiligheidsschoenen het vertrouwen uit in de club. ‘De mentaliteit van Feyenoord past perfect bij ons bedrijf.’

Coentje en Mascotty

Het gebeurt niet vaak dat Coentje, de mascotte van Feyenoord, bij contractondertekeningen wordt betrokken. Maar toen bleek dat MASCOT hun eigen Mascotty meenam naar De Kuip, kon Coentje uiteraard niet achterblijven. En dus werden Danny Bonn (Market Director Benelux van MASCOT) en Ralph Goossens (Sales Manager Feyenoord) bij de officiële bekrachtiging van de samenwerking in de Boardroom geflankeerd door twee levensgrote mascottes die breed lachend poseerden voor het Feyenoord-logo.

Topdrie-status

‘We wilden er graag een leuk momentje van maken, want we zijn ontzettend trots dat we voor het derde jaar op rij aan Feyenoord verbonden zijn. Een echte hattrick dus!’, vertelt de enthousiaste Bonn, die al zestien jaar werkzaam is bij MASCOT. Het Deense familiebedrijf (opgericht in 1982) is wereldwijd actief als producent van werkkleding en veiligheidsschoenen en heeft zo’n 3.000 medewerkers. ‘Binnen Nederland behoren we in onze branche tot de top drie, net als Feyenoord. Dat schept een band. Daarnaast past de mentaliteit van de club perfect bij ons bedrijf. Feyenoord is een club van de mouwen opstropen. Geen woorden maar daden. Veel supporters werken in de haven of in de bouw en logistiek, plekken waar onze producten veel gedragen worden.’

Naamsbekendheid

De overeenkomst met Feyenoord is een onderdeel van MASCOT’s algemene sponsorstrategie. Het bedrijf heeft sterke verbinding met de sportwereld en fungeert door heel Europa als sponsor in zowel motorsport als voetbal. In Nederland heeft het samenwerkingen met nog vier andere Nederlandse betaaldvoetbalclubs. In De Kuip is MASCOT dit seizoen tijdens elke thuiswedstrijd zichtbaar op de LED-boarding. Bonn: ‘Voetbal is voor ons een goede manier om de naamsbekendheid te vergroten. Een groot deel van onze doelgroep is voetballiefhebber, of het nu gaat om mensen die onze kleding dragen of inkopen. Ook op zakelijk gebied is de voetbalwereld prettig om je in te begeven. De Feyenoord Business Club is bijvoorbeeld heel toegankelijk. Je kijkt samen een potje voetbal, doet een hapje en een drankje en bespreekt uiteraard ook de zakelijke mogelijkheden. Een mooie combinatie, die voor iedereen interessant en plezierig is.’

Kijkcijfers

De LED-boarding in De Kuip is een effectief middel voor MASCOT, zo is gebleken uit rapportages en onderzoeken die het bedrijf liet uitvoeren. Hoe dat dit seizoen is, nu er al tijden geen supporters welkom zijn, moet nog blijken. ‘Meer mensen kijken nu natuurlijk op televisie,’ zegt Bonn. ‘De eerste geluiden die ik hoor over de kijkcijfers zijn positief. Als men dan veiligheidsschoenen of werkkleding nodig heeft, hoop je dat ze onze naam hebben opgeslagen en aan ons denken.’

Gezamenlijke doelstellingen

Volgens Bonn denkt Feyenoord goed mee over de veranderde omstandigheden. ‘Het is een gekke situatie, maar wij snappen uiteraard dat Feyenoord hier niets aan kan doen. We missen niet alleen de exposure, maar ook onze fysieke aanwezigheid bij wedstrijden en evenementen. Dat zijn mooie momenten om aan relatiemanagement te doen. We zijn goed met Feyenoord in gesprek om te kijken hoe we toch onze gezamenlijke doelstellingen gaan bereiken. Ik heb er alle vertrouwen in dat we elkaar daarin gaan vinden. We hebben natuurlijk niet voor niets het contract verlengd.’