SUCCESVERHAAL

Feyenoord Business Club laat de zaken op rolletjes lopen

In de Feyenoord Business Club wordt onderling veel zaken gedaan. Deze maand staat het succesverhaal van Ron Smit (Deuren Service Nederland) en Arjo Smith (Q4U) centraal. Beide heren weten elkaar al vier jaar te vinden wanneer het aankomt op het plaatsen en onderhouden van rolluiken in De Kuip. ‘We zijn onderdeel van een echte Feyenoord Business Club-familie.’

‘De olievlek spreidt zich steeds verder uit. Waar het kan bevelen we elkaar aan.’

Proosten
Het is wederom gezellig druk deze zondagmiddag in de Business Lounge. Feyenoord heeft zojuist ADO Den Haag verslagen en de zakelijk stoelhouders proosten op de overwinning. Zo ook Smit en Smith, die zoals altijd op hun vaste plekken in de Business Lounge zijn te vinden. Speciaal voor het FBC Succesverhaal wordt er tijdelijk een iets rustiger plekje opgezocht, meters bij hun ‘FBC-familieleden’ vandaan.

Saamhorigheid
‘Je doet nu een interview met ons twee, maar we hadden hier ook met tien man kunnen staan’, aldus Smit. ‘We doen allemaal zaken met elkaar.’ Het beschrijft haarfijn de saamhorigheid die er heerst binnen de Feyenoord Business Club, het netwerkplatform voor ondernemers met een Feyenoord-hart. De band van Smit en Smith is inmiddels zo goed dat de heren het al lang niet meer alleen over zaken hebben, maar hun ondernemingen en de Feyenoord Business Club brachten hen wel bij elkaar.


Rotterdamse connectie

‘Het begon vier jaar geleden met het kleinste rolluik in De Kuip’, aldus Smith, directeur van bouwmanagementbureau Q4U, in de levendige Business Lounge. Met zijn bedrijf begeleidt Smith diverse bouwwerkzaamheden, onder meer in het stadion van Feyenoord. ‘Op een gegeven moment besloten we met Stadion Feijenoord N.V. dat het onderhoud van de rolluiken in De Kuip door een écht Rotterdams bedrijf gedaan moest worden.

Lange termijn

Zo kwam Ron in beeld.’ Smit, met Deuren Service Nederland inmiddels verantwoordelijk voor alle 76 rolluiken in het iconische stadion, was zeer content met die taak. En daar bleef het niet bij. Naast deze opdracht heeft Smit al op veel andere projecten van Q4U Bouwconsultants onder meer brandwerende en overheaddeuren mogen leveren.


Olievlek
‘Ik was blij dat het zakelijk steunen van Feyenoord ook daadwerkelijk leidde tot business’, vertelt Smit. ‘Dat doet het overigens nog steeds. De olievlek spreidt zich steeds verder uit. Waar het kan bevelen we elkaar aan. Dat Feyenoord verbindt is duidelijk.’ Toch is business vaak bijzaak voor de heren. ‘Op wedstrijddagen als deze gaat het nooit over zakendoen’, aldus Smith. ‘We raken immers nooit uitgepraat over Feyenoord.’ Smit beaamt dat. ‘Vandaag draait het om Feyenoord en de business komt morgen wel.’ Het zorgt voor een combinatie van het nuttige met het aangename: hechte vriendschappen en mooie zakendeals.


Heeft u ook een succesverhaal dat is ontstaan binnen de Feyenoord Business Club? Neem contact op met uw Salesmanager!


Voorwoord


Voetbalzaken