SUCCESVERHAAL

‘Zakendoen is elkaar wat gunnen’

In de Feyenoord Business Club wordt niet alleen gesproken over zaken, leden sluiten ook daadwerkelijk een overeenkomst. Dat blijkt eens temeer uit het succesverhaal van Robert Kleij, Jeroen Schras (beiden Yur Advocaten & Consultants) en Marco van den Bosch (MC-Data). Het drietal werkte samen om een bedrijfsovername van MC-Data in goede banen te leiden.

‘Als je een probleem hebt zoek je de oplossing eerst binnen je eigen netwerk.’

Voor Kleij, Schras en Van den Bosch was het niet de vraag óf zij iets voor elkaar konden betekenen, maar wanneer. De FBC-leden, die allen de passie voor Feyenoord delen, wisten naar eigen zeggen ‘al van elkaars bestaan’, maar intensiveerden het contact na een ontmoeting op een FBC-evenement. ‘Marco wilde graag een bedrijf overnemen en vroeg aan mij of wij eens van gedachten konden wisselen’, aldus Kleij, die vervolgens zijn collega Schras naar voren schoof om Van den Bosch van advies te voorzien.

Meters tekst

Beide heren ging vervolgens voortvarend te werk. ‘We hebben de propositie die er lag besproken en duidelijk gemaakt wat de verwachtingen waren’, aldus Schras. ‘Aan ons vervolgens de taak om alle afspraken tussen de partijen vast te leggen.’ Een traject wat ongeveer acht maanden in beslag nam, herinnert Van den Bosch zich. ‘Meters tekst was het resultaat, maar wat was het belangrijk dat de specialisten van Yur het goed voor mij regelden’, concludeert hij. Ook Schras kijkt tevreden terug op het traject. ‘Uiteindelijk is het een hele goede wisselwerking geweest en hebben wij de toenmalige situatie en de wensen van Marco kunnen vertalen naar duidelijke afspraken op papier.’

Gunnen
Zo ontwikkelde een praatje op een FBC-evenement zich tot een succesvolle zakendeal, iets wat Schras niet verrast. ‘In de Feyenoord Business Club heb je allemaal een gemeenschappelijke passie: Feyenoord. Zo ontstaan er automatisch bepaalde relaties die kunnen leiden tot zakendoen. Zeker in deze case speelde vertrouwen een grote rol en dat was al snel aanwezig, mede door het FBC-lidmaatschap.’ Van den Bosch vult hem aan. ‘Zakendoen is elkaar iets gunnen. Als je een probleem hebt zoek je de oplossing eerst binnen je eigen netwerk. Zo heb ik zelf ook meerdere klanten mogen begroeten dankzij de FBC.’


Verbindende factor
Overigens profiteren de heren niet alleen van hun aanwezigheid op FBC-evenementen. Ook op wedstrijddagen verstevigen zij regelmatig hun band met zakenrelaties. ‘Op een wedstrijddag heb je voorafgaand, tijdens en na afloop van het duel veel meer tijd om het eens over andere dingen te hebben dan zaken’, aldus Kleij. Voor de heren van Yur Advocaten & Consultancy en MC-Data bleek Feyenoord in ieder geval een verbindende factor.

Heeft u ook een succesverhaal dat is ontstaan binnen de Feyenoord Business Club? Neem contact op met uw Salesmanager!


Voorwoord


Voetbalzaken