VOORWOORD

Joris van Dijk

Beste relatie, Aan het eind van mijn eerste maand als commercieel directeur van Feyenoord richt ik me met dit voorwoord voor het eerst direct tot u. Een eerste kennismaking op gepaste afstand in een bijzondere tijd, zullen we maar zeggen. Wij zijn, net als u als ondernemer, voor grote uitdagingen komen te staan. Toch kijk ik terug op mooie eerste weken. Ik voel me heel welkom bij de Feyenoord-familie. Mijn eerste periode is verlopen zoals ik had gehoopt. Ik ben opgenomen in een mooie organisatie, waarbinnen ik kan werken met een enorm betrokken team. Iedere werknemer heeft hart voor de club, is ambitieus en met z’n allen willen we vooruit. Ik ga daar met heel veel energie aan bijdragen. Het was voor mij onmogelijk om nee te zeggen tegen Feyenoord, dus dat deed ik ook niet toen de club zich meldde toen ik nog algemeen directeur van Madurodam was. Er gebeurt ontzettend veel op commercieel gebied bij Feyenoord en ik heb met volle overtuiging ja gezegd tegen de kans om bij deze prachtige club groei te realiseren op alle mogelijke gebieden. Het sponsorcontract dat we voor de komende drie jaar met TOTO zijn aangegaan, past bij die ambitie. Met het mouwsponsorschap, dat behoort tot onze grootste sponsorcontracten, zetten we een belangrijke stap vooruit. Ik ga er van uit dat nog vele stappen gaan volgen. Onze familieband met de club gaat al terug tot 1937, toen mijn oud-oom als tienjarige jongen op het veld stond bij de opening van Stadion Feijenoord. In 2012 mocht hij bij het 75-jarig jubileum op 85-jarige leeftijd weer het veld op. Mijn oud-oom heeft de familie rood-wit gekleurd. Zelf kom ik al vanaf kleins af aan met mijn vader in De Kuip en ik geef op mijn beurt de liefde voor Feyenoord weer door aan mijn drie kinderen.

‘Mijn oud-oom heeft heel de familie rood-wit gekleurd’

Van het rood-wit gaat mijn hart in ieder geval sneller kloppen. Het roept talloze mooie herinneringen op, maakt me trots en zorgt voor een goed gevoel. Aan ons de taak om te zorgen dat zoveel mogelijk mensen dat gevoel ook krijgen. Dat gunnen we zeker aan alle mensen die de nieuwe Feyenoord Fanshop bij het Maasstad Ziekenhuis gaan bezoeken. Onze zesde Fanshop is nog vriendelijker ingericht dan de andere Fanshops, om zo een huiskamergevoel te creëren en mensen warmte te kunnen bieden in een – waarschijnlijk vaak - zorgelijke situatie. Hopelijk komen in deze Feyenoord-ruimte fijne herinneringen naar boven en kunnen de bezoekers even denken aan mooiere tijden. Dat laatste doen wij ook in het dagelijks leven. We willen met z’n allen het liefst zo snel mogelijk terug naar een kolkende Kuip, waarin we ook u en uw relaties weer mogen ontvangen. Voorlopig moeten we echter nog werken met de beperkingen die de 1,5 meter-samenleving ons oplegt. Dat is een groot thema, maar we werken er hard aan om op een goed georganiseerde en veilige manier supporters toe te laten bij thuiswedstrijden van Feyenoord 1. Omdat we vanuit een beperkte capaciteit moeten werken, zullen we in ieder geval in de opstartfase schaarste moeten verdelen. Helaas is dit onvermijdelijk. Ondanks alle beperkingen komt er hopelijk snel een gelegenheid elkaar persoonlijk te ontmoeten. Ik kijk daar naar uit. Tot dat moment wens ik u zakelijk succes en persoonlijk een goede gezondheid. Met vriendelijke groet, Joris van Dijk Commercieel directeur